>Instalacja gaźnikowa schemat oraz opis



gaznik

Opis instalacji



Instalacje gaźnikowe - I generacji - są najprostszym systemem zasilania gazem stosowanym w starszych autach z gaźnikiem lub wtryskiem (bez sondy lambda). Urządzenia te nie umożliwiają regulacji dawki gazu zasysanej przez silnik podczas jazdy. Nie ma tutaj możliwości dostosowania układu zasilania do aktualnego sposobu pracy silnika (wzbogacenie mieszanki przy przyspieszaniu, odcinanie dopływu gazu przy zwalnianiu itp.). W samochodach z wtryskiem przełączenie z benzyny na gaz może odbywać się automatycznie, w gaźnikowych trzeba przełączać ręcznie. Zasada działania: Dopływ benzyny odcinamy elektrozaworem, na gaźniku montujemy mikser, łączymy go przewodem gazowym z reduktorem, w którym zachodzi zamiana cieczy w gaz, oraz redukcja ciśnienia. W przewężeniu Ventouriego panuje zmienne podciśnienie zależne od obrotów silnika, dzięki czemu następuje wysysanie gazu z miksera tak powstaje mieszanka. Oczywiście a by mieszanka była stechiometryczna musimy przeprowadzić odpowiednią regulacje.