>Instalacja IV generacji (sekwencyjny wtrysk gazu ) schemat oraz opis



sekwencja schemat

Opis elementów




1) Zbiornik LPG

2) Wielozawór

3) Zawór tankowania LPG

4) Przełącznik

5) Czujnik ciśnienia

6) Listwa wtryskiwaczy

7) Urządzenie sterujące Systemu Wtrysku Sekwencyjnego LPG

8) Parownik/Reduktor ciśnienia

9) Bezpiecznik

Opis instalacji




Sekwencyjny wtrysk gazu (instalacja gazowa IV generacji) jest urządzeniem najlepiej nadającym się do zasilania, bowiem podanie go do silnika odbywa się przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze, zamontowane w pobliżu wtryskiwaczy benzyny, a dawka gazu jest ustalana na podstawie sygnału, pobranego z wtryskiwacza benzyny oddzielnie dla każdego cylindra. Takie rozwiązanie zapewnia osiągi eksploatacyjne (przyspieszenie, dynamika, prędkość maksymalna) prawie takie same jak przy zasilaniu benzyną oraz kompatybilność z EOBD i z pełną diagnostyką pojazdu. Dzięki sekwencyjnemu wtryskowi gazu następuje samoczynne przejście na zasilanie gazem po nagrzaniu silnika i automatyczny powrót na benzynę w przypadku wyczerpania się propanu-butanu. Na przełączniku wyświetla się poziom zawartości butli. Wtryski SGI, oczywiście droższe niż tradycyjne urządzenia, powinno się montować w samochodach wyposażonych w: - OBD i EOBD, - kolektory ssące o zmiennej geometrii lub wykonane z tworzyw sztucznych - silniki o dużej pojemności i mocy - w autach, gdzie tradycyjne urządzenia nie funkcjonują prawidłowo Zasada działania: W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny. Z reduktora ciśnienie gazu doprowadzone jest do wtryskiwaczy SGI zamontowanych na dolocie kolektora ssącego każdego cylindra. Komputer oblicza moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra osobno. Układ ten zgodny jest z systemem kontroli E-OBD II. Ponadto w systemie tym emisja spalin spełnia najnowsze wymogi UE.